Tiszai Kati 0620-319-07-60 e-mail.:kati.tiszai@gmail.com

Tiszai Kati 0620-319-07-60 e-mail.:kati.tiszai@gmail.com
Mex és Kira

2010. október 18., hétfő

Magamról egy kicsit bővebben


 ( Az írás teljes terjedelemben a " További bejegyzések"-re vagy a címre  kattintva olvasható)
Az első kutyám egy Ír szetter volt,8 hónaposan került hozzám és akkor én már a negyedik gazdája voltam.Ebből kifolyólag pszichéssen és egészségileg is nagyon ki volt.Artúrnak hívták.Abban az időben semmit nem tudtam a kutyákról,csak azt, hogy szőrös, ugat, enni kell neki adni és sétáltatni kell.De, hogy mikor mit és miért,azt nem tudtam.Az viszont jellemző rám,hogy ha valamit csinálok azt a lehető legjobban tegyem.Ezért a kutyafelszerelésekkel együtt, könyveket is vettem.A szetterekről, fajta jellegű könyvet,valamint A kutya hétköznapjai (Szinák János-Veress István)című könyvet.De beszereztem a Kutya a lakásban (Bíró András)-tól és szintén Szinák és Veress könyvét a Kutyabajok című könyvet is.Ezeknek a könyveknek a segítségével, egy nagyon engedelmes, kiegyensúlyozott kutyát neveltem.9 évig élt velem.
Egy jó év kihagyás után, egy 6 hetes
Boxer, Roy nevű legényke lett a falkánk része.Megtapasztalhattam, hogy milyen nevelni egy olyan kutyát akinek semmilyen előélete nincs.Mindent én alakítottam, és tanítottam. Vele már kutyasuliba is jártam
.Sajnos, tíz hónapos korában el kellett ajándékoznom.Nagyon sokat sírtam miatta.Hogy még is kutyák közt legyek, kijártam a Noé állatmenhelyre önkéntes munkát végezni.Sorban vittem ki a kutyákat sétálni.
Nagyon nehezen viseltem,hogy Roy nem lehet velem,de mint mindennek ennek is oka volt.Így hogy ő elment ,lehetősége lett egy menhelyi kutyának,majd egy évre rá még egynek,hogy megmeneküljön. Így két kutyát tudtam megmenteni.Egyik sérültebb volt mint a másik. Kira akit elsőnek hoztam ki,óriás schnauzer és drótszőrű német vizsla keverék, őt kidobták és ott hagyták az úton,az illatos útiak fogták be.A másik kutyám Mex, ő közép schnauzer és valami.(Mind a két kutyát 6 hónapos korukban hoztam el.)  Neki az anyját vemhesen fogták be egy gyepmesteri telepre,ott született és 4 hónapos koráig bezárólag valamikor a többi kutya megtámadta az anyját és végeztek vele..Mondanom sem kell mit élt át ez a kis kutya.Elvesztette az egyetlen élőlényt akije volt.A Nóésok mentették meg.Tőlük hoztam el.

Mexet nem szocializálni kellett, hanem civilizálni.6 hónapig húzta maga után a 15m-es zsinórt,mire biztonságosan kialakult a kötödés.
Az első két hétben lépni nem mert.Egy hónap múlva lesz egy éve,hogy itt van,és tökéletesen, megbízhatóan közlekedik,póráz nélkül is.Mind a ketten kiegyensúlyozott,nyugodt,boldog kutyák.Azért írtam ezt le, hogy mindenkinek biztatást adjak.Mindenféle előéletű kutyám volt már és a helyes hozzáállással,minden kutya,boldog kutya lehet.Ritka a kivétel!



Ez az összeállítás nem a suliban van.
Közben elvégeztem a M.E.O.E. kutyakiképző és kutyavezető iskolát.Az egyéb munkáim mellett, lehetőséget kaptam, hogy a Kőbányai Happy Dog Kutyaiskolában oktassak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése